FB
Google Plus

Dawno temu w Ameryce ...

29 stycznia 2013

Dzisiejsze salony sprzedaży, szczególnie ekskluzywnych marek, epatują elegancją, wysublimowanym kolorem i kuszą uwodzicielskim zapachem, a ich właściciele przykładają wyjątkową troskę do obsługi klientów.

Jak było dawniej? Jak wyglądała dystrybucja?

Poniżej kilka słów o początkach marki farb Benjamin Moore, której historia sięga roku 1883.

Głosy i gesty vs multimedialne obrazy.

Bracia Benjamin i Robert Moore, założyciele Benjamin Moore & Co. słynnego amerykańskiego producenta farb, byli w pełni przekonani o konieczności ścisłego współdziałania ze swymi partnerami w biznesie.

W ramach wsparcia w działaniach promocyjnych pracownicy firmy zachęcali właścicieli sklepów do organizowania spotkań z klientami i wspólnie przekonywali ich do malowania swych domów (wewnątrz i na zewnątrz) farbami marki Benjamin Moore.

Powyższe zdjęcie przedstawia nienaganną aranżację wnętrza z początków XIX w. jednego ze sklepów w Jefferson City, które już za kilka chwil gościć będzie tłumne grono słuchaczy.

 

 

Wystrojone damy  spragnione wiedzy.

Kapelusze i rękawiczki stanowiły obowiązkowy element ubioru pań chętnie uczestniczących w popołudniowych pokazach, podczas których poznawały tajemne arkana sztuki malowania domów.

W czasach, kiedy nie było jeszcze telewizyjnych programów poruszających tematykę aranżacji wnętrz i doboru kolorystyki, takie spotkania organizowane w samym centrum miast przyciągały rzesze elegantek. To właśnie płeć piękna stanowiła zasadniczą grupę docelową ówczesnych szkoleń. Powyższa fotografia przedstawia spotkanie zorganizowane przez firmę „Fulton Lumber Company” w Fulton w stanie Missouri.

Wyraź to kwiatami. 

Nie, to nie sklep z kwiatami. To salon sprzedaży farb marki Benjamin Moore.

Tutaj zapomniano o opinii, według której większość punktów sprzedaży farb to ciemne, techniczne wnętrza, tak dalekie od eleganckich. Mocno rozświetlona, radosna, a jednocześnie wytworna przestrzeń ozdobiona bukietami świeżych kwiatów tworzy niepowtarzalny, przyjazny klientowi klimat.

 

 

 

Serdecznie witamy! 

Sprzedawca farb dumnie stoi w pełni gotowy do udzielenia każdej odpowiedzi z zakresu produktów malarskich i czynności malowania.

Ta pochodząca z 1934 roku fotografia prezentuje wnętrze sklepu firmy „A.W. Levermann Paint Store” w Corsicanna w Teksasie.

Widzimy plansze z reklamami produktów marki Benjamin Moore, a wśród nich „Security Barn Paint” czyli specjalną farbę przeznaczoną do malowania … stodół.

Koncern Benjamin Moore & Co. oferował swoim dystrybutorom plansze reklamowe praktycznie w nieograniczonej ilości jako skuteczne wsparcie promocji sprzedaży.

Betty Moore Paint Service.

W 1934 roku słynna Betty Moore (jeden z jej wizerunków przedstawia rysunek po prawej stronie) rozpoczęła pracę w Benjamin Moore & Co.

Ta fikcyjna postać, grana przez szereg aktorek, podróżowała dookoła Ameryki nauczając i demonstrując praktycznie, jak dokonać wyboru najlepszej farby i odpowiednich zestawień kolorystycznych. Betty nie pozostawiła żadnego pytania klienta bez odpowiedzi.

Fotografie z lewej strony prezentują witryny punktów sprzedaży na których widać wyraźnie odniesienia do tej bardzo popularnej wówczas postaci.   

„Use Moore Paint!” 

Reklama na ciężarówce stojącej na zewnątrz sklepu firmy „Hynds - Upshaw Paint & Glass Co.” pomagała propagować hasło „Use Moore Paint”.

Zastosowany skrót myślowy nie pozostawia żadnych wątpliwości, że chodzi o farby marki Benjamin Moore.

 

 

 

 

Wyłącznym dystrybutorem ekskluzywnych farb marki Benjamin Moore & Co. jest firma B.M. Polska. Produkty dostępne są w salonach firmowych oraz sieci renomowanych punktów dystrybucyjnych na terenie całego kraju. Pełna lista punktów sprzedaży dostępna jest na stronie internetowej www.benjaminmoore.pl. Więcej informacji na temat marki Benjamin Moore można znaleźć na Facebooku pod adresem www.facebook.com/benjaminmoorepl.

Do pobrania:

Kontakt dla mediów

Maja Kaczyńska
Koordynator ds. PR

tel.: +48 22 533 52 95
tel. kom.: +48 519 116 526

e-mail: mkaczynska@bmpolska.com 

Ekskluzywne farby legendarnej marki Benjamin Moore stanowią synonim elegancji i prestiżu. Tworzą niepowtarzalny klimat wnętrz i podkreślają ich indywidualny charakter. Farba ceramiczna, farba tablicowa, farby ekologiczne, farby zmywalne, farby magnetyczne – mieliśmy ogromny wkład w opracowanie wzorcowych produktów przynależnych dla wymienionych kategorii. To dzięki nam Klienci dowiedzieli się co to jest farba ceramiczna, sprawiliśmy także, że farba tablicowa dostępna jest w bardzo bogatej gamie odcieni, a Aura po raz pierwszy pokazała jak wygląda prawdziwy kolor na ścianie. Nasze odcienie chroni hologram „Authentic Color”, a portfolio obejmuje najbardziej ekologiczne farby przyjazne środowisku naturalnemu, bazujące na innowacyjnych, opatentowanych technologiach bezpieczne dla Ciebie i Twoich najbliższych. Czy wiesz, że farby magnetyczne wcale nie muszą mieć tradycyjnej formy? Benjamin Moore to więcej niż farby - to Twój Styl Życia!