FB
Google Plus

Dawno temu w Ameryce... Legendarna marka Benjamin Moore.

Benjamin Moore urodził się w Irlandii w roku 1855 (zm. 1917 r)w wielodzietnej rodzinie. Jego ojciec, także Benjamin Moore służył w Armii Brytyjskiej, a przechodząc na emeryturę zamieszkał w Irlandii i został farmerem.

W roku 1872, w wieku 17 lat, wspomniany syn - Benjamin wyemigrował do Nowego Jorku podobnie zresztą jak uczyniło wielu ówczesnych Irlandczyków.

Młodzieniec osiadł w Brooklynie gdzie bardzo szybko znalazł pracę w charakterze sprzedawcy w rzemiośle malarskim.

Kolejne losy Benjamina wiążą się bezpośrednio z powstaniem obecnego koncernu Benjamin Moore & Co. 


  

Początki firmy w Brooklynie 

Początki firmy Benjamin Moore & Co. sięgają 1883 roku. Założona przez braci Benjamina i Roberta firma „Moore Brothers Paint Company” mieściła się w niewielkim lofcie przy Atlantic Avenue nr 55 w Brooklynie. Ilustracja obok przedstawia ten oryginalny budynek. 

Młodzi przedsiębiorcy rozpoczęli działalność dysponując kapitałem w wysokości 2000 $. Niestety kolejny rok przyniósł totalną stratę. Pożar zmienił budynek w zgliszcza. Jednak zdeterminowany Benjamin zaledwie w ciągu trzech dni ponownie wraca do biznesu, tym razem w zupełnie nowym miejscu przy ulicy Walter and Adams.

 

Skromna oferta firmy, obejmująca początkowo jeden produkt o nazwie „Moore’s® Prepared Calsom Finish”, była systematycznie rozszerzana.

Nowe, innowacyjne farby Muresco® czy Sani-Flat® Paint stanowiące jednocześnie hity sprzedażowe przełomu XIX i XX w., przyczyniły się do zdobycia mocnej pozycji firmy na rynku amerykańskim.

 

 

Symbolika i historia logotypu marki Benjamin Moore.

Trudno jednoznacznie zidentyfikować pierwszy, oficjalny logotyp Benjamin Moore & Co. Jednak archiwa wskazują, iż został on opracowany w roku 1917 przez firmową agencję reklamową.

W 1925 roku Livingstone („L.P.”) Moore, który objął stanowisko prezydenta po śmierci Benjamina Moore’a przyjął zasadę zgodnie z którą, znak towarowy marki miał przyjąć formę trzech piramid. Trzy boki piramidy symbolizowały legendarne, podstawowe wartości określane jako "Trzy I", pochodzące od pierwszych liter wyrazów: "Inteligence" (inteligencja), "Industry" (przemysł), "Integrity" (uczciwość). Specyficzny układ trzech piramid wyrażał również inicjał firmowej nazwy – „M”.

Wkrótce po wprowadzeniu nowego logotypu, pracownicy firmy odnosząc się do trzech piramid, zaczęli używać określenia „trzy trójkąty”, co doprowadziło do niezadowolenia ze strony L.P. Moore’a. W jego wizji trzy boki piramid stanowiły kluczowy aspekt do zrozumienia trzech głównych zasad Benjamin Moore & Co. Obecnie, pomimo funkcjonowania określenia nadanego przez pracowników, niezaprzeczalna jest pozostająca siła wyrazu tego mocnego elementu graficznego, nawet w formie kolejnych wersji znaku firmowego. 

Koncepcja "Trzech I" została przyjęta jako główna zasada firmy w zakresie obsługi Klienta, dostawców oraz w sposobie traktowania pracowników. Wspomniane wartości, doskonale znane obecnie pod pojęciami Przywództwa, Innowacji i Najwyższej, legendarnej Jakości są nieustannie traktowane jako dogmat firmy Benjamin Moore & Co.


Obok przedstawiona została kolejna wersja logotypu w grafice z lat 60-tych. Trójkąt „M” oraz nazwa marki zostały ujęte w formę tarczy.

 

 

W roku 2002 opracowano używaną obecnie wersję logotypu marki Benjamin Moore. 

 

 

Współczesna historia Benjamin Moore & Co. upływa pod znakiem dynamicznego rozwoju. W 2000 roku koncern dołączył do funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway zarządzanego przez Warrena Buffetta.


 

 

Benjamin Moore & Co. posiada 6 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w USA i w Kanadzie, a produkty tej marki dostępne są praktycznie na całym świecie. W samej tylko Ameryce Północnej farby i inne materiały wykończeniowe marki Benjamin Moore oferowane są w sieci ponad 5 500 niezależnych punktów dystrybucyjnych.

Koncern Benjamin Moore & Co. jest liderem w produkcji ekskluzywnych farb, które wyznaczają nowe standardy i pozostają synonimem elegancji, prestiżu i najwyższej, legendarnej jakości.
 

W Polsce, od 1999 roku, oficjalnym partnerem Benjamin Moore &. Co, a zarazem wyłącznym dystrybutorem produktów marki Benjamin Moore jest firma B.M. Polska Sp. z o. o.

 

Kamienie milowe w historii koncernu Benjamin Moore & Co.

1883
Powstaje firma Moore Brothers w Brookline w Nowym Jorku

 

 

 

1892
Benjamin Moore & Co. wprowadza na rynek białą farbę wapienną Muresco®, która staje się jedną z najbardziej popularnych farb na rynku.
   


 

1907
Benjamin Moore & Co. zatrudnia pierwszego chemika i tworzy dział R&D (Research & Development).
 


 

Lata 30-te XIX wieku
Grana przez wiele aktorek postać Betty Moore zapewnia fachowe i miłe doradztwo w zakresie kolorystyki i dekoracji wnętrz w audycjach radiowych w latach 1930 – 1960.

 

1957
Benjamin Moore & Co. wprowadza na rynek farbę „Regal Wall Satin® Latex Interior Paint”.

 

 

1972
Wprowadzenie na rynek wodorozcieńczalnej farby lateksowej o niskim stopniu połysku Regal® Aqua Velvet®, tworzyła powłoki malarskie bardzo odporne na zmywanie i ścieranie.
   
 

1976
W celu uczczenia 200-lecia powstania Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, Benjamin Moore & Co. we współpracy z National Park Sernice tworzy kolekcję kolorów historycznych “Historic Colors Collection”.

 

1982
Wprowadzono system barwienia „Moore’s® Computer Color Matching System”. Od tej pory każdy punkt
sprzedaży może skomponować odcień farby idealnie odpowiadający oczekiwaniom Klienta. Wybór koloru nie jest już ograniczony jedynie do kolorystyki próbek dostępnych w salonie sprzedaży.

2000
Benjamin Moore & Co dołączył do koncernu Berkshire Hathaway, którego obecnym właścicielem jest Warren Buffett. 
 


 

2002
Benjamin Moore & Co. podejmuje inicjatywę rozwoju punktów sprzedaży detalicznej. Wprowadzony zostaje  „Signature Store Program”, który ma na celu zapewnienie najwyższej jakości obsługi Klienta.

 

2003
Wprowadzenie na rynek farby Regal® Matte 221 z innowacyjną „Technologią ceramiczną” (Ceramic Technology) o wyjątkowej odporności na zmywanie i szorowanie, doskonałej odporności na zabrudzenia oraz wysokiej trwałości kolorów. 

 

2006
Wprowadzenie innowacyjnego, w pełni ekologicznego systemu barwienia Gennex®  Platform bazującego na wodorozcieńczalnych kolorantach pozbawionych lotnych związków organicznych ("zero LZO"). To prawdziwy przełom na światowym rynku farb. Gennex®  Platform pozwolił na opracowanie farb z linii Aura i Natura.


2007 
Nowa, ekskluzywna farba Aura® produkowana w innowacyjnej technologii „ColorLock® Technology” wraz z systemem wodorozcieńczalnych kolorantów wyznacza nowe standardy w zakresie wymagań, dotyczących zawartości VOC (lotnych związków organicznych), doboru kolorów, szybkiej i łatwej aplikacji, wytrzymałości i trwałości oraz doskonałych parametrów technicznych.

 

2009
rewolucyjna linia farb Aura® z technologią Color Lock® po raz pierwszy pozwala odwzorować prawdziwy kolor na ścianie. Aura wyznacza również nowe standardy w zakresie siły krycia i odporności na działanie promieni UV, a także odporności na zmywanie. 

 

  2009
Wprowadzenie linii ekologicznych farb Natura®  z zerową zawartością LZO (lotnych związków organicznych). Wyjątkowa troska o środowisko naturalne i bezpieczeństwo użytkowników znalazło wyraz w opracowaniu bezemisyjnych produktów, barwionych z wykorzystaniem nowej gereracji, wodorozcieńczalnych kolorantów Gennex .  

 

2011
Nowa generacja produktów do ochrony drewna -  Arborcoat® w hybrydowej technologii wodorozcieńczalnej wytyczna nowe kierunki rozwoju ekologicznych rozwiązań w kategorii lakierobejc zewnętrznych.

 

2011
Innowacyjna linia wodorozcieńczalnych emalii alkidowych Advance®. Udowodniliśmy, że możliwe jest opracowanie trwałej emalii alkidowej w wersji ekologicznej pozbawionej wad odpowiedników rozpuszczalnikowych. 

 

2012
Na rynku pojawiła się farba ceramiczna Nowej Generacji “Regal® Select Matte 548” z technologią "Stain Release Technology New Generation", niedościgniowy wzór absolutnej odporności na zmywanie, szorowanie i usuwanie zabrudzeń. Oryginał jest tylko jeden! 

 

2013
Innowacyjna „Cross-Linking Resin Technology” połączona z  formułą „0 LZO” w linii Ultra Spec 500. Potwierdzenie strategii Benjamin Moore zgodnie z którą od roku 2014 wszystkie farby marki będą pozbawione LZO.

 

2014
Zmodyfikowana wersja linii farb "Natura" to wyznacznik nowego eko-trendu w przemyśle farb. Część spoiwa w farbach zastąpiono surowcami pochodzenia roślinnego. Nowe podejście podkreśla troskę o środowisko naturalne i Twoje bezpieczeństwo. Receptura z "zero LZO" zapobiega wystąpieniu reakcji alergicznych.

Benjamin Moore to farby do ścian z najwyższej półki, dzięki którym twój pokój będzie naprawdę wyjątkowy. U nas możesz znaleźć farby w wyjątkowych kolorach, które zachwycą każdego. W serwisie możesz również znaleźć wiele ciekawych i interesujących informacji, np.: malowanie wnętrz, materiały eksploatacyjne i wiele innych.