FB
Google Plus

Dawno temu w Ameryce... Legendarna marka Benjamin Moore.

Benjamin Moore urodził się w Irlandii w roku 1855 (zm. 1917 r.) w wielodzietnej rodzinie. Jego ojciec, także Benjamin Moore służył w Armii Brytyjskiej, a przechodząc na emeryturę zamieszkał w Irlandii i został farmerem.

W roku 1872, w wieku 17 lat, wspomniany syn - Benjamin wyemigrował do Nowego Jorku podobnie zresztą jak uczyniło wielu ówczesnych Irlandczyków.

Młodzieniec osiadł w Brooklynie gdzie bardzo szybko znalazł pracę w charakterze sprzedawcy w rzemiośle malarskim.

Kolejne losy Benjamina wiążą się bezpośrednio z powstaniem obecnego koncernu Benjamin Moore & Co. 


  

Początki firmy w Brooklynie 

Początki firmy Benjamin Moore & Co. sięgają 1883 roku. Założona przez braci Benjamina i Roberta firma „Moore Brothers Paint Company” mieściła się w niewielkim lofcie przy Atlantic Avenue nr 55 w Brooklynie. Ilustracja obok przedstawia ten oryginalny budynek. 

Młodzi przedsiębiorcy rozpoczęli działalność dysponując kapitałem w wysokości 2000 $. Niestety kolejny rok przyniósł totalną stratę. Pożar zmienił budynek w zgliszcza. Jednak zdeterminowany Benjamin zaledwie w ciągu trzech dni ponownie wraca do biznesu, tym razem w zupełnie nowym miejscu przy ulicy Walter and Adams.

 

Skromna oferta firmy, obejmująca początkowo jeden produkt o nazwie „Moore’s® Prepared Calsom Finish”, była systematycznie rozszerzana.

Nowe, innowacyjne farby Muresco® czy Sani-Flat® Paint stanowiące jednocześnie hity sprzedażowe przełomu XIX i XX w., przyczyniły się do zdobycia mocnej pozycji firmy na rynku amerykańskim.

 

 

Symbolika i historia logotypu marki Benjamin Moore.

Trudno jednoznacznie zidentyfikować pierwszy, oficjalny logotyp Benjamin Moore & Co. Jednak archiwa wskazują, iż został on opracowany w roku 1917 przez firmową agencję reklamową.

W 1925 roku Livingstone („L.P.”) Moore, który objął stanowisko prezydenta po śmierci Benjamina Moore’a przyjął zasadę zgodnie z którą, znak towarowy marki miał przyjąć formę trzech piramid. Trzy boki piramidy symbolizowały legendarne, podstawowe wartości określane jako "Trzy I", pochodzące od pierwszych liter wyrazów: "Inteligence" (inteligencja), "Industry" (przemysł), "Integrity" (uczciwość). Specyficzny układ trzech piramid wyrażał również inicjał firmowej nazwy – „M”.

Wkrótce po wprowadzeniu nowego logotypu, pracownicy firmy odnosząc się do trzech piramid, zaczęli używać określenia „trzy trójkąty”, co doprowadziło do niezadowolenia ze strony L.P. Moore’a. W jego wizji trzy boki piramid stanowiły kluczowy aspekt do zrozumienia trzech głównych zasad Benjamin Moore & Co. Obecnie, pomimo funkcjonowania określenia nadanego przez pracowników, niezaprzeczalna jest pozostająca siła wyrazu tego mocnego elementu graficznego, nawet w formie kolejnych wersji znaku firmowego. 

Koncepcja "Trzech I" została przyjęta jako główna zasada firmy w zakresie obsługi Klienta, dostawców oraz w sposobie traktowania pracowników. Wspomniane wartości, doskonale znane obecnie pod pojęciami Przywództwa, Innowacji i Najwyższej, legendarnej Jakości są nieustannie traktowane jako dogmat firmy Benjamin Moore & Co.


Obok przedstawiona została kolejna wersja logotypu w grafice z lat 60-tych. Trójkąt „M” oraz nazwa marki zostały ujęte w formę tarczy.

 

 

W roku 2002 opracowano nową wersję logotypu marki Benjamin Moore, która w zasadzie jest stosowana obecnie z pewną modyfikacją - zamiast słowa "Paints" wpisywane jest hasło marki. 

 

Współczesna historia Benjamin Moore & Co. upływa pod znakiem dynamicznego rozwoju. W 2000 roku koncern dołączył do funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway zarządzanego przez Warrena Buffetta.


 

 

Benjamin Moore & Co. posiada 6 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w USA i w Kanadzie, a produkty tej marki dostępne są praktycznie na całym świecie. W samej tylko Ameryce Północnej farby i inne materiały wykończeniowe marki Benjamin Moore oferowane są w sieci ponad 5 500 niezależnych punktów dystrybucyjnych.

Koncern Benjamin Moore & Co. jest liderem w produkcji ekskluzywnych farb, które wyznaczają nowe standardy i pozostają synonimem elegancji, prestiżu i najwyższej, legendarnej jakości.
W Polsce, od 1999 roku, oficjalnym partnerem Benjamin Moore &. Co, a zarazem wyłącznym dystrybutorem produktów marki Benjamin Moore jest firma B.M. Polska Sp. z o. o.

Ekskluzywne farby legendarnej marki Benjamin Moore stanowią synonim elegancji i prestiżu. Tworzą niepowtarzalny klimat wnętrz i podkreślają ich indywidualny charakter. Farba ceramiczna, farba tablicowa, farby ekologiczne, farby zmywalne, farby magnetyczne – mieliśmy ogromny wkład w opracowanie wzorcowych produktów przynależnych dla wymienionych kategorii. To dzięki nam Klienci dowiedzieli się co to jest farba ceramiczna, sprawiliśmy także, że farba tablicowa dostępna jest w bardzo bogatej gamie odcieni, a Aura po raz pierwszy pokazała jak wygląda prawdziwy kolor na ścianie. Nasze odcienie chroni hologram „Authentic Color”, a portfolio obejmuje najbardziej ekologiczne farby przyjazne środowisku naturalnemu, bazujące na innowacyjnych, opatentowanych technologiach bezpieczne dla Ciebie i Twoich najbliższych. Czy wiesz, że farby magnetyczne wcale nie muszą mieć tradycyjnej formy? Benjamin Moore to więcej niż farby - to Twój Styl Życia!