Dawno temu w Ameryce... Legendarna marka Benjamin Moore.
Benjamin Moore urodził się w Irlandii w roku 1855 (zm. 1917 r)w wielodzietnej rodzinie. Jego ojciec, także Benjamin Moore służył w Armii Brytyjskiej, a przechodząc na emeryturę zamieszkał w Irlandii i został farmerem.
W roku 1872, w wieku 17 lat, wspomniany syn - Benjamin wyemigrował do Nowego Jorku podobnie zresztą jak uczyniło wielu ówczesnych Irlandczyków.
Młodzieniec osiadł w Brooklynie gdzie bardzo szybko znalazł pracę w charakterze sprzedawcy w rzemiośle malarskim.
Kolejne losy Benjamina wiążą się bezpośrednio z powstaniem obecnego koncernu Benjamin Moore & Co.
Początki firmy w Brooklynie
Początki firmy Benjamin Moore & Co. sięgają 1883 roku. Założona przez braci Benjamina i Roberta firma „Moore Brothers Paint Company” mieściła się w niewielkim lofcie przy Atlantic Avenue nr 55 w Brooklynie. Ilustracja obok przedstawia ten oryginalny budynek.
Młodzi przedsiębiorcy rozpoczęli działalność dysponując kapitałem w wysokości 2000 $. Niestety kolejny rok przyniósł totalną stratę. Pożar zmienił budynek w zgliszcza. Jednak zdeterminowany Benjamin zaledwie w ciągu trzech dni ponownie wraca do biznesu, tym razem w zupełnie nowym miejscu przy ulicy Walter and Adams.
Skromna oferta firmy, obejmująca początkowo jeden produkt o nazwie „Moore’s® Prepared Calsom Finish”, była systematycznie rozszerzana.
Nowe, innowacyjne farby Muresco® czy Sani-Flat® Paint stanowiące jednocześnie hity sprzedażowe przełomu XIX i XX w., przyczyniły się do zdobycia mocnej pozycji firmy na rynku amerykańskim.
Symbolika i historia logotypu marki Benjamin Moore.
Trudno jednoznacznie zidentyfikować pierwszy, oficjalny logotyp Benjamin Moore & Co. Jednak archiwa wskazują, iż został on opracowany w roku 1917 przez firmową agencję reklamową.
W 1925 roku Livingstone („L.P.”) Moore, który objął stanowisko prezydenta po śmierci Benjamina Moore’a przyjął zasadę zgodnie z którą, znak towarowy marki miał przyjąć formę trzech piramid. Trzy boki piramidy symbolizowały legendarne, podstawowe wartości określane jako "Trzy I", pochodzące od pierwszych liter wyrazów: "Inteligence" (inteligencja), "Industry" (przemysł), "Integrity" (uczciwość). Specyficzny układ trzech piramid wyrażał również inicjał firmowej nazwy – „M”.
Wkrótce po wprowadzeniu nowego logotypu, pracownicy firmy odnosząc się do trzech piramid, zaczęli używać określenia „trzy trójkąty”, co doprowadziło do niezadowolenia ze strony L.P. Moore’a. W jego wizji trzy boki piramid stanowiły kluczowy aspekt do zrozumienia trzech głównych zasad Benjamin Moore & Co. Obecnie, pomimo funkcjonowania określenia nadanego przez pracowników, niezaprzeczalna jest pozostająca siła wyrazu tego mocnego elementu graficznego, nawet w formie kolejnych wersji znaku firmowego.
Koncepcja "Trzech I" została przyjęta jako główna zasada firmy w zakresie obsługi Klienta, dostawców oraz w sposobie traktowania pracowników. Wspomniane wartości, doskonale znane obecnie pod pojęciami Przywództwa, Innowacji i Najwyższej, legendarnej Jakości są nieustannie traktowane jako dogmat firmy Benjamin Moore & Co.
Obok przedstawiona została kolejna wersja logotypu w grafice z lat 60-tych. Trójkąt „M” oraz nazwa marki zostały ujęte w formę tarczy.
W roku 2002 opracowano używaną obecnie wersję logotypu marki Benjamin Moore.
Współczesna historia Benjamin Moore & Co. upływa pod znakiem dynamicznego rozwoju. W 2000 roku koncern dołączył do funduszu inwestycyjnego Berkshire Hathaway zarządzanego przez Warrena Buffetta.
Benjamin Moore & Co. posiada 6 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w USA i w Kanadzie, a produkty tej marki dostępne są praktycznie na całym świecie. W samej tylko Ameryce Północnej farby i inne materiały wykończeniowe marki Benjamin Moore oferowane są w sieci ponad 5 500 niezależnych punktów dystrybucyjnych.
Koncern Benjamin Moore & Co. jest liderem w produkcji ekskluzywnych farb, które wyznaczają nowe standardy i pozostają synonimem elegancji, prestiżu i najwyższej, legendarnej jakości.
W Polsce, od 1999 roku, oficjalnym partnerem Benjamin Moore &. Co, a zarazem wyłącznym dystrybutorem produktów marki Benjamin Moore jest firma B.M. Polska Sp. z o. o.
Kamienie milowe w historii koncernu Benjamin Moore & Co.
1883
• Powstaje firma Moore Brothers w Brookline w Nowym Jorku
1892
• Benjamin Moore & Co. wprowadza na rynek białą farbę wapienną Muresco®, która staje się jedną z najbardziej popularnych farb na rynku.
1907
• Benjamin Moore & Co. zatrudnia pierwszego chemika i tworzy dział R&D (Research & Development).
Lata 30-te XIX wieku
• Grana przez wiele aktorek postać Betty Moore zapewnia fachowe i miłe doradztwo w zakresie kolorystyki i dekoracji wnętrz w audycjach radiowych w latach 1930 – 1960.
1957
• Benjamin Moore & Co. wprowadza na rynek farbę „Regal Wall Satin® Latex Interior Paint”.
1972
• Wprowadzenie na rynek wodorozcieńczalnej farby lateksowej o niskim stopniu połysku Regal® Aqua Velvet®, tworzyła powłoki malarskie bardzo odporne na zmywanie i ścieranie.
1976
• W celu uczczenia 200-lecia powstania Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, Benjamin Moore & Co. we współpracy z National Park Sernice tworzy kolekcję kolorów historycznych “Historic Colors Collection”.
1982
• Wprowadzono system barwienia „Moore’s® Computer Color Matching System”. Od tej pory każdy punkt
sprzedaży może skomponować odcień farby idealnie odpowiadający oczekiwaniom Klienta. Wybór koloru nie jest już ograniczony jedynie do kolorystyki próbek dostępnych w salonie sprzedaży.
2000
• Benjamin Moore & Co dołączył do koncernu Berkshire Hathaway, którego obecnym właścicielem jest Warren Buffett.
2002
• Benjamin Moore & Co. podejmuje inicjatywę rozwoju punktów sprzedaży detalicznej. Wprowadzony zostaje „Signature Store Program”, który ma na celu zapewnienie najwyższej jakości obsługi Klienta.
2003
• Wprowadzenie na rynek farby Regal® Matte 221 z innowacyjną „Technologią ceramiczną” (Ceramic Technology) o wyjątkowej odporności na zmywanie i szorowanie, doskonałej odporności na zabrudzenia oraz wysokiej trwałości kolorów.
2006
• Wprowadzenie innowacyjnego, w pełni ekologicznego systemu barwienia Gennex® Platform bazującego na wodorozcieńczalnych kolorantach pozbawionych lotnych związków organicznych ("zero LZO"). To prawdziwy przełom na światowym rynku farb. Gennex® Platform pozwolił na opracowanie farb z linii Aura i Natura.
2007
• Nowa, ekskluzywna farba Aura® produkowana w innowacyjnej technologii „ColorLock® Technology” wraz z systemem wodorozcieńczalnych kolorantów wyznacza nowe standardy w zakresie wymagań, dotyczących zawartości VOC (lotnych związków organicznych), doboru kolorów, szybkiej i łatwej aplikacji, wytrzymałości i trwałości oraz doskonałych parametrów technicznych.
2009
• rewolucyjna linia farb Aura® z technologią Color Lock® po raz pierwszy pozwala odwzorować prawdziwy kolor na ścianie. Aura wyznacza również nowe standardy w zakresie siły krycia i odporności na działanie promieni UV, a także odporności na zmywanie.
2009
• Wprowadzenie linii ekologicznych farb Natura® z zerową zawartością LZO (lotnych związków organicznych). Wyjątkowa troska o środowisko naturalne i bezpieczeństwo użytkowników znalazło wyraz w opracowaniu bezemisyjnych produktów, barwionych z wykorzystaniem nowej gereracji, wodorozcieńczalnych kolorantów Gennex .
2011
• Nowa generacja produktów do ochrony drewna - Arborcoat® w hybrydowej technologii wodorozcieńczalnej wytyczna nowe kierunki rozwoju ekologicznych rozwiązań w kategorii lakierobejc zewnętrznych.
2011
• Innowacyjna linia wodorozcieńczalnych emalii alkidowych Advance®. Udowodniliśmy, że możliwe jest opracowanie trwałej emalii alkidowej w wersji ekologicznej pozbawionej wad odpowiedników rozpuszczalnikowych.
2012
• Na rynku pojawiła się farba ceramiczna Nowej Generacji “Regal® Select Matte 548” z technologią "Stain Release Technology New Generation", niedościgniowy wzór absolutnej odporności na zmywanie, szorowanie i usuwanie zabrudzeń. Oryginał jest tylko jeden!
2013
• Innowacyjna „Cross-Linking Resin Technology” połączona z formułą „0 LZO” w linii Ultra Spec 500. Potwierdzenie strategii Benjamin Moore zgodnie z którą od roku 2014 wszystkie farby marki będą pozbawione LZO.
2014
• Zmodyfikowana wersja linii farb "Natura" to wyznacznik nowego eko-trendu w przemyśle farb. Część spoiwa w farbach zastąpiono surowcami pochodzenia roślinnego. Nowe podejście podkreśla troskę o środowisko naturalne i Twoje bezpieczeństwo. Receptura z "zero LZO" zapobiega wystąpieniu reakcji alergicznych.