Artshow to impreza, która na dobre wpisała się w artystyczny klimat Warszawy.
W dniach 2-3 marca, w Kamienicy Karskich, przy ulicy Wiejskiej 19 swoje dzieła prezentowało ponad stu współczesnych artystów i kilka renomowanych galerii z całej Polski.
Przygotowano mnóstwo niespodzianek, w tym kilka wystaw specjalnych oraz festiwal filmowy połączony z wystawą Młodej Sztuki, a ambasadorką wydarzenia został aktorka Agnieszka Grochowska.
Benjamin Moore Polska po raz drugi został jednym z partnerów imprezy. Tym razem naszą obecność uatrakcyjniły warsztaty artystki, architekta barw, Magdaleny Publicewicz.
Powiązanie tradycyjnego malarstwa czy rzeźby z filmem i innymi, nowoczesnymi gatunkami sztuki był znakiem rozpoznawczym imprezy.
„Marcowy Artshow nosi nazwę Święta Sztuk Pięknych. Chcemy pokazać, jak wiele twarzy ma sztuka i jak różnorodnych emocji może nam dostarczyć. Oprócz prawie 1000 obrazów, rzeźb i grafik nasi goście będą mogli oglądać także filmy, fotografie i dzieła sztuki cyfrowej” – zapowiadała imprezę Ewa Mierzejewska, pomysłodawczyni i organizatorka wydarzenia.
Partnerami trzeciej edycji Artshow były marki: Laufen, Lexus Warszawa-Wola, LABRA, Domoteka, Kinoteka, GRODA, LEO, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Benjamin Moore.
Wystawie prac w Kamienicy Karskich towarzyszył Artshow Film Festiwal zorganizowany w Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki, gdzie odwiedzający zobaczyli najlepsze filmy o sztuce ostatnich lat i dzieła stworzone przez studentów Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Ambasadorką marcowego Artshow została aktorka Agnieszka Grochowska, znana między innymi z ostatniej brawurowej roli Pułkownikowej w filmie „Kos” Pawła Maślony.
„Połączenie różnych dziedzin sztuki jest dla mnie naturalne. My, artyści, wszyscy się nawzajem inspirujemy. Nie byłoby dobrego kina bez historii malarstwa. Dla mnie narzędziem działania nie jest płótno – jestem nim ja sama” – podkreśla aktorka.
Twierdzi, że kameleon dostosowuje barwy zewnętrzne do swojego stanu wewnętrznego, a nie do otoczenia. Tłumaczy, że niebieskie podświetlenie kokpitu w samochodzie nie pozwala nam zasnąć. Uważa, że nasz kolor roku „BLUE NOVA 825” doskonale skupia uwagę podczas nauki.
Mówi o sobie „Architekt barw ludzkiej psychiki”. Magdalena Publicewicz przygotowała niespodziankę na warsztaty „Haptyczność barw. Wykład i pokaz malowania farbami Benjamin Moore” podczas Artshow w samo niedzielne południe.
Ogromne zainteresowanie wzbudził niecodzienny wykład artystki na temat roli poszczególnych odcieni. Podczas pokazu praktycznego zebrani zobaczyli jak powstaje obraz na którym struktura i kolor wzajemnie się uzupełniają i przenikają.
Magdalena, która jest uznaną ekspertką, wytłumaczyła o co chodzi z „haptycznością barw”, a wszystko na przykładzie TRENDÓW KOLORYSTYCZNYCH marki Benjamin Moore.
Magdalena Publicewicz pokazała w jaki sposób tło wpływa na odbiór eksponowanego na nim dzieła sztuki. Plansze w trzech różnych odcieniach z palety tegorocznych Color Trends marki Benjamin Moore – „White Dove OC-17”, „Topaz 070” oraz „Hazy Lilac 2116-40” uwidoczniły te skomplikowane zależności.
Zasadniczy obraz utrzymany w przewodnim odcieniu „Blue Nova 825 (kolor roku 2024) zyskiwał odmienną siłę oddziaływania w zależności od podstawionego koloru tła. Jak tłumaczy Magda „To rodzaj specyficznej komunikacji pomiędzy barwami”.
Magdalena ma ogromne doświadczenie również w prowadzeniu warsztatów dla dzieci. Nie dziwne, że na scenę wkroczyli pomocnicy artystki, między innymi najmłodsza Hania.
Kto wie, być może przekazane przez Magdalenę wskazówki wyznaczą kierunek dla 6-letniej dziewczynki. Kierunek - sztuka...
W efekcie podczas "malowania na żywo" powstał obraz o tajemniczym tytule "Kosmos" o niesamowicie zróżnicowanej strukturze.
Gdy podczas pierwszego spotkania z Magdaleną w naszym biurze rozmawialiśmy o farbach i kolorach, usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji. Długość fali barw, przenikanie, temperatura, działanie kojące, pobudzające i symbolika odcieni. Różnice pomiędzy pigmentem, a światłem o tej samej barwie…
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że powinniśmy używać prawidłowego określenia „barwy”, a nie „kolory”.
Trudno pokonać wieloletnie przyzwyczajenia ale obiecujemy nad tym popracować 😉
Póki co, po więcej informacji zapraszamy na stronę architekturabarw.pl
Farby marki Benjamin Moore łączą naukę ze sztuką.
Najnowsze technologie i własna produkcja zasadniczych składników – żywic i kolorantów zapewniają niepowtarzalny klimat. Nasze farby stanowią idealne tło dla obrazów. A jak wiemy jest to całkiem ważny element każdej kolekcji.
Dziękujemy Magdalenie Publicewicz oraz organizatorom Artshow za doskonałą przygodę z szeroko pojętą sztuką.
I czekamy na kolejną edycję tej absolutnie wyjątkowej IMPREZY!
Klimatyczny przedpokój – od bieli do oliwkowej szarości... Współpraca z pasjonatami designu to zawsze inspirujące doświadczenie. Każdy projekt przynosi nowe wyzwania i odkrycia. Diana, bohaterka […]
Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki… Całkiem niedawno prezentowałam metamorfozę małej, ale jakże uroczej toaletki, której autorką była Karolina Zagrodzka. Tym razem przedstawię, jaką zmianę przeszła […]
My blogerki trzymamy się razem… Karolina Zagrodzka, bohaterka dzisiejszej porady, to blogerka, influencerka i projektantka wnętrz, poruszająca tematykę pięknych i stylowych wnętrz pod marką HOUSE […]
B.M. Polska Sp. z o.o.
ul. Połczyńska 100,
01-302 Warszawa
tel. +48 22 533 52 90