Pierwsze międzynarodowe szkolenie EUROPE MIDDLE EAST TRAINING zorganizowane
w Polsce przez amerykański koncern
Benjamin Moore & Co.
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO WARSZAWY…
Finlandia, Hiszpania, Islandia, Włochy, Litwa, Ukraina, Niemcy i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dystrybutorzy marki Benjamin Moore z wymienionych krajów oraz wybrani Partnerzy z Polski spotkali się w Warszawie podczas kilkudniowego szkolenia organizowanego przez Benjamin Moore & Co. w „Warsaw Plaza Hotel” w terminie 12-14 marca 2019 r.
Honory gospodarza imprezy powierzono BM POLSKA, która w bieżącym roku obchodzi 20 rocznicę dystrybucji farb tego legendarnego producenta.
Po raz pierwszy w historii impreza tej rangi została zorganizowana poza terenem USA. Jesteśmy dumni, że wybór padł na nas i dożyliśmy wszelkich starań by zadbać o każdy szczegół. Oczywiście efekty końcowe ocenią Uczestnicy” – tłumaczy Artur Nowak, Dyrektor operacyjny BM Polska.
COLOR HUNTING
Prawdziwą gratką dla miłośników trendów był dzień poświęcony kolorystyce, spędzony z łowczynią trendów - Andrea Magno z Color & Design Team koncernu Benjamin Moore & Co. To właśnie jedna z osób, odpowiedzialnych za odkrywanie corocznych trendy i wybór koloru roku.
Nad całością czuwała Helen Mullet – Director International Marketing.
TRZY DNI - TRZY RÓŻNE DOŚWIADCZENIA
Szkolenie podzielono na 3 odrębne moduły tematyczne. Pierwszego dnia Phil Bishop - Manager International Sales EME koncernu Benjamin Moore & Co. przedstawił historię marki, jej pionierski charakter oraz innowacyjność, wkład w rozwój branży farb na świecie, a także zasadnicze przewagi konkurencyjne.
Z kolei trenerzy Brian Milli i Todd Bulgrin wyjaśnili specyfikę doskonałego przygotowania podłoża, gruntowania oraz doboru najlepszej farby do konkretnego zastosowania.
Odpowiedź na pytanie „Dlaczego Benjamin Moore?” można ująć w jednym zdaniu – koncern produkuje własne żywice i koloranty, tworząc w efekcie autorskie receptury produktów o niepowtarzalnych parametrach i kolorystce niemożliwej do skopiowania.
Chroni je hologram „Authentic Color” którego podstawę stanowi technologia „Gennex Platform”.
Przydatne informacje przekazali również przedstawiciele włoskiej marki Hero (producent urządzeń służących do barwienia farb), sprzętu do natryskowej metody aplikacji amerykańskiej marki TriTech Industries oraz amerykański producent narzędzi malarskich PREMIER Paint Roller.
A JAK SPRAWDZAJĄ SIĘ FARBY MARKI BENJAMIN MOORE W PRAKTYCE?
Przekonaliśmy się o tym w drugim dniu na specjalnie do tego celu przygotowanym poligonie z ustawionymi ściankami, drzwiami, stanowiskiem do malowania listew i sztukaterii oraz wydzielonym miejscem do natrysku.
W tej konkretnej scenerii pierwsze skrzypce grali Todd Bulgrin, Manager – Field Training Implementation oraz Brian Milli Training Implementation Specialist z Benjamin Moore & Co.
„To bardzo istotne mieć nie tylko wiedzę teoretyczną, ale pełne przekonanie do oferowanych produktów. Trudno opowiadać Klientom o historii, wizerunku czy ugruntowanej pozycji marki bez poznania praktycznych możliwości poszczególnych farb” – z dumą podkreśla uczestniczka spotkania Gisele Virkkunen, która właśnie rozpoczęła sprzedaż produktów marki Benjamin Moore w Finlandii.
Według Anastasiia i Dmytro Davidenko z BM DECORATION ESPANA – „Aura kojarzona z ciemnymi kolorami idealnie wpisuje się w żywiołowy temperament mieszkańców Hiszpanii. To farba, która posiada niesamowite właściwości i nieprawdopodobną siłę krycia, ale przede wszystkim urzekającą głębię kolorów”.
„Na nas szczególne wrażenie zrobiła farba Natura, której zapach był praktycznie niewyczuwalny. Również i na naszym rynku Klienci poszukują zdrowych rozwiązań. Poza oczywistym przeznaczeniem farby – pokoje dziecięce, przedszkola czy obiekty służby zdrowia, to najzdrowsze rozwiązanie dla wykonawców, którzy długimi godzinami malują wnętrza” – wspólnie wyjaśniają Yuliia Yavtushenko i Bohdan Lychov z PREMIUM DECOR, reprezentanta marki Benjamin Moore na Ukrainie.
Jak podkreśla Dagmar Hjaltadóttir, która wraz z Egill Thorkelson z BM ISLAND reprezentuje markę Benjamin Moore w Islandii – „Szkolenie w Warszawie było doskonałą okazją do wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami. Mieliśmy również możliwość poznania BM Polska, która posiada długoletnie doświadczenie w sprzedaży i promocji marki w Polsce. To pokazuje jak wyjątkowy biznes prowadzimy i jak ogromną wagę odgrywają w nim wieloletnie relacje”.
Egill z uśmiechem dodaje – „Z wieloletnimi relacjami wspomnianymi przez Dagmar to trochę tak, jak z dobrą, wieloletnią whisky”. Doskonale wiemy skąd to porównanie. Rodzinny biznes Egilla, prowadzony od 2009 roku, to jedna ze słynnych destylarni, wytwarzająca doskonałą whisky premium pod marką FLÓKI. Naturalnie mieliśmy okazję delektować się jej smakiem podczas wieczornych rozmów.
Na Litwie (rynku obsługiwanym przez BM Polska) produkty marki Benjamin Moore oferowane są przez firmę Rowan Best, której właścicielami są Gintaras Uktveris i Art?ras Sinkevičius.
„Pomimo, że nasz kraj to niespełna 3 milionowe społeczeństwo, z roku na rok wzrasta sprzedaż amerykańskich farb. To najlepszy dowód, potwierdzający regułę, że wydatek na produkt premium jest w dalszej perspektywie czasowej opłacalny. Oczywiście nie można pominąć benefitów, które otrzymujemy przy zakupie – wyjątkową kolorystykę, styl i najnowsze technologie” – tłumaczy Gintaras.
Oto Mirko Wellbrock, jego córka Johanna oraz pracownik z ekipy malarskiej Sebastian Kohls z firmy Wellbrock-Maler, która już wkrótce dołączy do rodziny Benjamin Moore z punktem sprzedaży na rynku Niemieckim.
A jak się maluje emalią Advance? Widać doskonale po ich minach.
Mirko nie kryje zadowolenia z jakości produktów marki Benjamin Moore – „Jako doświadczony malarz i szef dużej firmy wykonawczej, w swojej praktyce używałem wielu farb, głównie niemieckich. Skoro my Niemcy słyniemy z zamiłowania do marek własnych, a ja zdecydowałem się na wybór amerykańskiego producenta, coś w tym musi być. Ja doskonale wiem co to jest”.
Mikhil Jain z firmy SAS Express, reprezentującej markę Benjamin Moore w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, opowiadał o wielometrażowych obiektach hotelowych oraz pięknych rezydencjach należących do zamożnych szejków, wykończonych farbami Benjamin Moore.
Przejazd na warszawską starówkę oraz uroczystą kolację w restauracji „Stary Dom” poprzedziła wizyta uczestników w siedzibie firmy BM Polska, w której mieszczą się biura, sala konferencyjna oraz magazyn główny.
DZIEŃ „KOLORU”. PODSTAWY WIEDZY O BARWACH I CIEKAWOSTKI NA TEMAT TRENDÓW KOLORYSTYCZNYCH 2019.
Wykład Adnrea Magno, łowczyni trendów koncernu Benjamin Moore, osoby energicznej jak zeszłoroczny kolor Caliente, stanowił nie lada gratkę dla miłośników marki.
Na początku Andrea przedstawiła wiele przydatnych informacji na temat kolorów oraz kluczowe zależności panujące w świecie barw.
„Najbardziej ekscytujące były konsultacje, w których pomagaliśmy dobrać Klientom odpowiednie odcienie farb i materiały do obecnego wyposażenia wnętrza. Pozornie doradztwo kolorystyczne wymaga wiedzy, znajomości podstaw projektowania, a przede wszystkim ogromnego wyczucia” - podkreśla Manuela Tshibangu, która wraz z Manuelem Mondellini są przedstawicielami marki Benjamin Moore we Włoszech.
Zawsze fascynowały nas podróże osób z Color Team Benjamin Moore & Co., sposób zbierania inspiracji, a także mechanizm wyboru najważniejszego odcienia na przyszły sezon. Wszystko to zostało omówione w części dotyczącej trendów kolorów.
Ale jeszcze bardziej interesujące jest to, w jaki sposób można wszystko utrzymać w pełnej tajemnicy…
Wiemy już, że łowczynie trendów otrzymały nowe zlecenie – diagnozują co w designie piszczy i zbierają inspiracje na kolejny rok.
EMET TO PIERWSZE TAKIE SPOTKANIE ZORGANIZOWANE W EUROPIE.
Jak możemy podsumować relację z tego ważnego, kilkudniowego szkolenia?
Jako przedstawiciele koncernu Benjamin Moore & Co. w poszczególnych krajach należymy do WYJĄTKOWEJ RODZINY. Reprezentujemy wyjątkową markę, która zasłużyła na miano Amerykańskiej Legendy.
Markę, która od 1883 roku produkuje najlepsze farby w najpiękniejszej kolorystyce i innowacyjnych recepturach niemożliwych do skopiowania.
Markę, która wytycza nowe kierunki rozwoju branży na świecie.
Dziękujemy Pracownikom z Benjamin Moore & Co. oraz Uczestnikom spotkania – zarówno z zagranicy, jak również z Polski.