SEE THE LOVE - „Dostrzec miłość” - kampania reklamowa marki Benjamin Moore na sezon 2020/2021 opiera się na zasadach ustanowionych przez koncern już w roku 1883 – na doskonałości produktów i trosce o zdrowie, komforcie oraz poprawie jakości życia ludzi.
Seria filmów video stworzonych przez słynną agencję kreatywną FIG na potrzeby kampanii to historie opowiedziane przez wykonawców. To właśnie oni widzą pierwsze reakcje zadowolonych Klientów.
To oni pierwsi dostrzegają „miłość”…
Jasna wizja, jedna RODZINA…
Właściciele domów, malarze, architekci i projektanci, dystrybutorzy oraz wszyscy pracownicy są częścią jednej rodziny Benjamin Moore.
Emocjonalna kampania reklamowa marki Benjamin Moore doskonale odzwierciedla wizję: „Inspirować i zmieniać - nasze domy, nasze społeczności i nasze życie - jednym pociągnięciem pędzla” (oryg.: “To inspire and transform homes, communities, and lives one brushstroke at a time”).
DIY vs DIFM
Kampania kładzie główny nacisk na wykonawcę, co stanowi potwierdzenie faktu, że coraz częściej poszukujemy prawdziwych ekspertów do zlecenia zaplanowanych prac malarskich.
Opisana zależność znajduje odzwierciedlenie w branży - następuje przejście od „zrób to sam” (DIY „do-it-yourself”) do „zrób to dla mnie” (DIFM „do-it-for-me”).
Farby Benjamin Moore zmieniają nasze życie
„Jako marka Benjamin Moore promujemy poczucie wspólnoty” - powiedział Steve O’Neill, dyrektor marketingu koncernu Benjamin Moore & Co. i dodał:
„Naszym celem jest dostarczanie klientom produktów wysokiej jakości i wspieranie tych, którzy pracują nad przekształceniem społeczności, w których oni żyją. Dzięki kampanii SEE THE LOVE pokazujemy, jak miłość, za pomocą wysokiej jakości farby, może zmienić życie ludzi. Wierzymy, że farba może przekształcić pracę wykonawców w wyzwanie, biznes naszych dystrybutorów w pasję, wizję architektów i projektantów w rzeczywistość oraz dom w sensie budynku w prawdziwy dom w rozumieniu ogniska rodzinnego w przypadku jego właściciela. Dla pracowników Benjamin Moore nowa kampania podkreśla osobistą dumę z wykonywanej pracy”.
Kto za tym wszystkim stoi?
„SEE THE LOVE” to pierwsza zintegrowana kampania marki prowadzona przez słynną agencję kreatywną FIG, obsługującą między innymi Virgin Atlantic Airlines, Casper, CNN, Diageo oraz Vimeo.
Agencja FIG wykorzystała doświadczenie nagradzanego Oscarem reżysera filmowego Errol’a Morris’a.
„Tworząc tę kampanię, rozmawialiśmy ze wszystkimi, od wykonawców, właścicieli domów po dystrybutorów, dzięki czemu mogliśmy lepiej zrozumieć, w jaki sposób farba inspiruje ich wszystkich. To, co naprawdę wyróżniało się, to sposób w jaki wykonawcy mówili o tym, dlaczego robią to, co robią. Chcą uszczęśliwiać ludzi, przekształcając ich domy - ich praca jest formą miłości. Od razu zrozumieliśmy, że właśnie na tym musimy osadzić naszą kampanię” - powiedział Scott Vitrone, CCO agencji FIG.
Kampania obejmuje 60-sekundowy zasadniczy spot „Hymn” („Anthem”), który przedstawia wartości marki Benjamin Moore istotne dla wszystkich jej Klientów (grup docelowych).
Dodatkowo stworzono spoty 30, 15 i 6-cio sekundowe. Kampanię uzupełnia reklama radiowa oraz materiały drukowane i cyfrowe.
W filmach słychać męskiego lektora z przyjemnym, choć nieco szorstkim głosem, który doskonale oddaje to, co jest uznane za inspirujące, jak i to, co związane z miłością oraz społecznością.
Spoty przedstawiają wymowne obrazy na których widzimy wykonawców przygotowujących się do pracy, pakujących farby do swoich vanów i wreszcie starannie aplikujących farby na wewnętrzne i zewnętrzne ściany domów.
Na jednym z filmów dokładnie słychać nawet specyficzny dźwięk wydawany przez nasączony farbą wałek malarski.
Wymowne, przepełnione emocjami filmy...
Sztuką jest przyciągnąć uwagę człowieka. Ale prawdziwy wyczyn to zwrócić uwagę…wróbla…
Dlaczego ten mały ptak usiadł na ramie okna?
Być może zrobił to całkiem przypadkowo, a może w pełni świadomie, bo urzekła go świeżość błękitu „Morning Sky Blue 2053-70” marki Benjamin Moore? Dowiesz się, gdy obejrzysz poniższe video.
DO IT FOR ME PLEASE…
Benjamin Moore pokazał proces malowania poniekąd “od kuchni”. Oglądając spoty reklamowe odnosimy wrażenie, że oto jesteśmy w malowanym wnętrzu i musimy uważać, żeby nie dotknąć świeżo naniesionej farby.
Słyszymy rozmowy przy sklepowym regale i rozumiemy dylematy podczas dokonywania wyboru odpowiedniego odcienia, patrząc na apetyczne chipsy z kolorami.
Widzimy trud i ogromne skupienie wykonawcy, dumę z wykonywanej pracy, a na końcu radość właścicieli.
Dostrzegamy miłość…