Betty Moore

Nieocenione porady Betty Moore

Betty Moore to postać wykreowana w okresie międzywojennym przez koncern Benjamin Moore & Co. w USA.
Idea, która przyświecała pomysłodawcom była prosta, a jednocześnie pionierska i wizjonerska - powołać "do życia” osobę wspierającą Klientów w zakresie doboru kolorystyki, czy też aranżacji wnętrz, ale również prowadzenia prac malarskich. Jako główny kanał komunikacji wykorzystano radio.
W latach 1930-1960 Betty Moore prowadziła własną audycję, w której rozwiązywała liczne problemy odpowiadając na pytania słuchaczy.
Powyżej, po lewej stronie zdjęcia przedstawiono jej portret z broszury wydanej przez Benjamin Moore & Co. w roku 1942. Naturalnie postać doczekała się wielu wizerunków w trakcie 30 letniej działalności.

Medium idealne

Betty stała się „idealnym medium” do przekazywania cennych porad redagowanych przez grono doskonale wyedukowanych dekoratorów. Odpowiedzi wychodziły spod piór głównie kobiet pracujących w dziale dekoracji „Benjamin Moore’s Home Decorating Department”.
To właśnie tutaj powstawały poradniki Betty Moore, które wysyłano tradycyjną pocztą do wszystkich zainteresowanych lub dystrybuowano poprzez punkty sprzedaży farb Benjamin Moore. Dział odpowiadał również na pytania Klientów listownie.

Betty M. „on air”

Od kiedy radio zyskało ogromną popularność w latach 20-tych XX wieku i zaczęło zdobywać również międzynarodowy zasięg, powstały programy sponsorowane.
Benjamin Moore rozpoczął nadawanie na antenie lokalnej od 1929 roku, co zbiegło się z powołaniem do życia działu dekoratorskiego.
W roku 1930 Betty zaczęła prezentować firmowe porady, które od połowy zimy do wczesnego lata nadawano w każdą środę o godzinie 10.30 rano oraz w poniedziałki o godzinie 11.45. Później Betty miała do dyspozycji soboty.

Betty Moore Triangle Club

Z chwilą, gdy drugi sezon obecności na antenie dobiegł końca, dnia 22 lipca 1932 roku grupa 100 000 słuchaczy stanowiła wierne grono klubu „Betty Moore Triangle Club”.
Członkostwo w klubie było wolne od opłat, jednak w sporadycznych przypadkach pobierano niewielką kwotę 10 centów, która przeznaczona była na druk serii cieszących się ogromną popularnością poradników wysyłanych pocztą.
W swojej audycji Betty mówiła o kolorystyce wnętrz dając wskazówki, które zapewniały najlepszy efekt podczas malowania.
Oczywiście w trakcie 15 minutowego programu temat farb nie był jedynym. Zadbano również o rozrywkę, a opowiadane dowcipy obiegały całą Amerykę.
Z czasem Betty zdobyła uznanie Klientów, a prowadzona przez nią audycja zyskała bardzo dużą popularność.
W ciągu kolejnych lat dział dekoratorski firmy Benjamin Moore & Co. zatrudniał następne „Betty Moores”, które pomagały rozwiązywać projektowe i kolorystyczne dylematy Klientów.

Betty w punktach dystrybucji

Zwróćmy uwagę na synergię działań prowadzonych przez ówczesny koncern Benjamin Moore & Co. Nie powstydziłby się ich żadna z obecnie działających firm.
Postać Betty spoglądała na przechodniów ze stylowych witryn. Plafony i plakaty, podobne do tych w “Hankammer Hardware & Radio” przedstawionych na fotografii poniżej reklamowały projektowe usługi Betty.
Marka zachęcała swoich dystrybutorów, aby wykorzystali postać Betty do personalizacji procesu malowania. Wielu z nich odniosło korzyści z tej możliwości, wyróżniając się spośród konkurencyjnych firm działających na ówczesnym rynku.
Trzeba przyznać, że Betty stworzyła specyficzny, bardzo pozytywny i przyjazny klimat dla odwiedzających Klientów.
Koncern oferował swoim dystrybutorom magazyn prezentujący kolory i dekoracje polecane przez Betty Moore, wydawany co tydzień w formie dodatku do lokalnych gazet.

Broszury Betty Moore

Drukowane, bogato ilustrowane broszury przedstawiały zestawienia kolorystyczne wspominane podczas audycji radiowych. Były dostępne bezpłatnie dla konsumentów, w punktach sprzedaży farb marki Benjamin Moore. Niekiedy wysyłano je słuchaczom, którzy pisali listy bezpośrednio do swojej guru od kolorów.

Kto odpowiadał za te wszystkie listy i udzielał porad?

Wyszkolony zespół kolorystów, który określany był w firmie jako „Betty Moores”. To właśnie te osoby korespondowały ze słuchaczami w imieniu Betty Moore.
Wspomniana grupa pomagała również dystrybutorom w przygotowaniu odpowiednich zestawień kolorystycznych, dedykowanych konkretnym projektom malarskim, realizowanym w szpitalach, hotelach lub akademikach.
Do roku 1960 Betty doradzała Amerykanom. Trudno wskazać dokładną datę, kiedy ta sympatyczna postać udzieliła ostatnich wskazówek.

Jedno jest pewne – Betty odegrała bardzo ważną rolę w historii marki Benjamin Moore oraz tworzeniu jej wyjątkowego wizerunku.

RODO i Polityka Prywatności
Cookies
Regulamin sklepu
Terms & Conditions
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram