Betty Moore

Nieocenione porady Betty Moore

Betty Moore to postać wykreowana w okresie międzywojennym przez koncern Benjamin Moore & Co. w USA. 

Idea, która przyświecała pomysłodawcom była prosta, jednocześnie pionierska i wizjonerska - powołać "do życia” osobę wspierającą Klientów w zakresie doboru kolorystyki, aranżacji wnętrz oraz prowadzenia prac malarskich. Jako główny kanał komunikacji wykorzystano radio.

W latach 1930-1960 Betty Moore (początkowo w postać tą wcieliła się fizyczna osoba - Betty Crocker) prowadziła własną audycję, w której rozwiązywała liczne problemy odpowiadając na pytania słuchaczy.

Powyżej przedstawiono jej wyidealizowany portret z broszury wydanej przez Benjamin Moore & Co. w roku 1942.   

Medium idealne

Betty stała się „idealnym medium” do przekazywania cennych porad redagowanych przez grono doskonale wyedukowanych dekoratorów, głównie kobiet pracujących w dziale dekoracji „Benjamin Moore’s Home Decorating Department”.

To właśnie tutaj powstawały poradniki Betty Moore, które wysyłano tradycyjną pocztą do wszystkich zainteresowanych lub dystrybuowano poprzez punkty sprzedaży farb marki Benjamin Moore. Dział odpowiadał również na pytania Klientów listownie. 

Betty Moore „on air”   

Od kiedy radio zyskało ogromną popularność w latach 20-tych XX wieku i zaczęło zdobywać również międzynarodowy zasięg, powstały programy sponsorowane.

Benjamin Moore rozpoczął nadawanie na antenie lokalnej od 1929 roku, co zbiegło się z powołaniem do życia działu dekoratorskiego. 

Jak wspomniano wcześniej, w roku 1930 Betty Moore zaczęła prezentować firmowe porady, które od połowy zimy do wczesnego lata nadawano w każdą środę o godzinie 10.30 rano oraz w poniedziałki o godzinie 11.45.  

Betty Moore Triangle Club

Z chwilą, gdy drugi sezon obecności na antenie dobiegł końca, dnia 22 lipca 1932 roku grupa 100 000 słuchaczy stanowiła wierne grono klubu „Betty Moore Triangle Club”. Członkostwo w klubie było wolne od opłat, jednak w sporadycznych przypadkach pobierano niewielką kwotę 10 centów przeznaczoną na druk serii cieszących się ogromną popularnością poradników, które wysyłano pocztą.

W swojej audycji Betty Moore mówiła o kolorystyce wnętrz dając wskazówki, które miały zapewnić najlepszy efekt podczas malowania.
Oczywiście w trakcie 15 minutowego programu temat farb nie był jedynym. Zadbano również o rozrywkę, a opowiadane dowcipy obiegały całą Amerykę.  

Z czasem Betty zdobyła uznanie Klientów, a prowadzona przez nią audycja zyskała bardzo dużą popularność.
W ciągu kolejnych lat dział dekoratorski firmy Benjamin Moore & Co. zatrudniał następne „Betty Moores”, które pomagały rozwiązywać projektowe i kolorystyczne dylematy Klientów. 

Betty Moore w punktach dystrybucji

Zwróćmy uwagę na synergię działań prowadzonych przez ówczesny koncern Benjamin Moore & Co. Nie powstydziłby się ich żadna z obecnie działających firm.

Postać Betty Moore spoglądała na przechodniów ze stylowych witryn. Plafony i plakaty, podobne do tych w “Hankammer Hardware & Radio” przedstawionych na fotografii obok reklamowały projektowe usługi Betty Moore. 

Marka zachęcała swoich dystrybutorów, aby wykorzystali postać Betty Moore do personalizacji procesu malowania. Wielu z nich odniosło korzyści z tej możliwości, wyróżniając się spośród konkurencyjnych firm obecnych na ówczesnym rynku.

Trzeba przyznać, że Betty stworzyła specyficzny, bardzo pozytywny i przyjazny klimat dla odwiedzających Klientów. 

Koncern oferował swoim dystrybutorom magazyn prezentujący kolory i dekoracje polecane przez Betty Moore, wydawany co tydzień w formie dodatku do lokalnych gazet. 

Broszury Betty Moore

Drukowane, bogato ilustrowane broszury przedstawiały zestawienia kolorystyczne wspominane podczas audycji radiowych. Były dostępne bezpłatnie dla konsumentów, w punktach sprzedaży farb marki Benjamin Moore. Niekiedy wysyłano je słuchaczom, którzy pisali listy bezpośrednio do Betty Moore. 

Kto odpowiadał za te wszystkie listy i udzielał porad?

Wyszkolony zespół kolorystów, który określany był w firmie jako „Betty Moores”. To właśnie te osoby korespondowały ze słuchaczami w imieniu Betty Moore.

Wspomniana grupa stanowiła również nieocenioną pomoc dla dystrybutorów w zakresie przygotowania odpowiednich zestawień kolorystycznych, dedykowanych konkretnym projektom malarskim, realizowanym w szpitalach, hotelach lub akademikach. 

Do roku 1960 Betty Moore doradzała Amerykanom. Trudno wskazać dokładną datę, kiedy ta sympatyczna postać udzieliła ostatnich wskazówek. 
Teraz Betty Moore udziela porad Klientom w Polsce.
RODO
Polityka prywatności
Regulamin sklepu
Terms & Conditions
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram