"Silny, promienny, pełen energii Caliente AF-290 jest absolutnie pewny siebie. To barwna sygnatura arcydzieł nowoczesnej architektury. Puszysty dywan rozłożony przy głównym wjeździe. Dostojne tło dla ksiąg w bibliotece. Mocne, pierwsze wrażenie na błyszczących frontowych drzwiach. Okiełznaj witalność czerwieni!" —Ellen O’Neill
Ellen O’Neill Director of Strategic Design Intelligence koncernu Benjamin Moore & Co. wspomina, że wyraźne sygnały przy wyborze koloru roku jej zespół zaobserwował podczas imprezy targowej „Maison et Objet” w Paryżu zaraz na początku roku.
Jednak tydzień wcześniej odcień ten zmienił Washington Mall w morze różowego i czerwonego koloru (specyficzne odcienie nakryć głów i ubrań) podczas słynnego protestu Women’s March w styczniu 2017 r. tuż po wyborach prezydenckich w USA.
Jak mówi: „W Benjamin Moore farbę nazywamy powłoką. I to była właśnie taka wszechobecna powłoka koloru sięgająca tak daleko, jak tylko można. Po marszu, gdy siedziałam w samolocie, pomyślałam - ten kolor jest głosem”.
Czerwień odegrała kluczową rolę w hitach telewizyjnych - od niesamowitego „Twin Peaks” do charakterystycznych, czerwonych szat w tajemniczym serialu „Handmaid's Tale” (na podstawie powieści Margaret Atwood wydanej w 1985 w Toronto.
Czerwień widoczna była praktycznie na każdym wybiegu podczas pokazów mody w lutym. Dosłownie wylała się na ulice wraz z nadejściem września.
Ten specyficzny odcień okrywa błyszczące wnętrza hali koncertowej w najstarszej wyższej uczelni muzycznej w Szwecji - Stockholm's Royal College of Music powstałej w 1771 roku.
A jaki kolor zakręca wokół eliptycznych narożników nowo odrestaurowanego holu zaprojektowanego przez Earo Saarinen’a w roku 1962 na międzynarodowym lotnisku John F. Kennedy’ego w Nowym Jorku? Czerwień.
Czerwone bluzy z kapturem, sportowe garnitury, specyficzna odzież Issey Miyake wykonana z pojedynczej, czerwonej nici. Puchowe płaszcze Moncler’a czy bandany były noszone przez członków społeczności LGBT podczas marszu Big Apple pod Musem of Modern Art w Nowym Jorku.
O’Neill i każda łowczyni trendów z jej kreatywnego zespołu widziała „czerwień”… Caliente właśnie tak – ciepły, spowijający odcień, w którym można się z łatwością zakochać.
„Pamiętam wizytę w nowym Ritz Bar w Paryżu i odczucia jakie wywoływała czerwień w jego wnętrzu. Z kolei w Milanie i Paryżu salony marki GUCCI wyłożone były pięknym, czerwonym aksamitem – to okrycie luksusu. Czujesz się tak, jakby we wnętrzach zawsze działo się coś niesamowicie ważnego” - wspomina Elen O’Neill.
Caliente AF-290 z kolekcji AFFINITY to niesamowita czerwień, odmienna od tej podstawowej, którą obserwujemy w najbliższym otoczeniu. Specjaliści od kolorów w Benjamin Moore & Co. doszli do wniosku, że wcale nie musimy obcować z tym kolorem powszechnie uważanym za nieco szokujący. Możemy jednak mieszkać w ciepłych wnętrzach wypełnionych uwodzicielskimi odcieniami czerwieni.
Jak mówi Elen O’Neill – „Cały czas myślałam o czerwonej galerii w dostojnym pałacu, która naprawdę ukazuje piękno obrazów olejnych. Dostojne, intymne czerwienie. Właśnie w ten sposób dotarliśmy do tych specyficznych kolorów…”
Caliente łączy się z 22 odcieniami z tegorocznej palety Color Trends 2018. Zestawienia, które obejmuje spektrum od bladych różowych odcieni do czerwonobrunatnego wzdłuż przyjemnych, zgodnych tonów naturalnych (stalowych szarości, chłodnej seledynowej zieleni). Świetnie współgrających z pozostałymi mocno nasyconymi barwami oraz naszym kolorem roku.